جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
blank

دوره نازک دوزی

نازک دوزی

دامن ها

یقه ها

آستین ها

سر فصل مبحث نازک دوزی

سر فصل مبحث دامن ها

سر فصل مبحث یقه ها

سر فصل مبحث آستین ها

آموزش نازک دوزی در تبریز

دوره نازک دوزی در خیاطی

آموزش نازک دوزی در تبریز :هنرجویان با شرکت در دروه نازک دوزی یادگیری خیاطی را از پایه شروع می کنند . در این دوره یکساله ابتدا ، با مواد اولیه و تمامی ابزار و وسایل خیاطی مورد نیاز این رشته آشنا شده و نحوه به کارگیری آن ها را به خوبی می آموزند .

در این دوره هنرجویان بعد از شناخت و مطالعه آناتومی انسان می توانند به الگو سازی پایه بر اساس متد های شناخته شده و مورد قبول خیاطی و به ویژه الگو های تجربی و کارشناسی شده خود مدرس بپزدزند . آن ها یاد می گیرند  که به چه نحوی برای اندام های مختلف و با ویژگی های متفاوت الگو سازی پایه و اساس هر اندام را انجام دهند .

از مباحث اصلی و مهم این دوره درس پارچه شناسی می باشد . ابتدا آنها با انواع الیاف طبیعی ، مصنوعی و آزمایشگاهی آشنا می شوند . سپس یاد می گیرند که هر نوع پارچه چه استفاده و کاربردی دارد و پارچه ها در مقابل حرارت اتو ، آب و دیگر موارد تا چه حد مقاوم و یا نا مقاوم هستند .

مبحث دیگر ، شناخت انواع اتو و نحوه اتو کاری البسه و انواع آن به چه شیوه انجام می پذیرد . شیوه شست و شو و نگهداری خوب از پارچه ها و انواع لباس از برنامه های درسی این دوره است .

در طول مراحل مختلف ، هنرجویان الگو سازی و دوخت انواع دامن ، آستین ، یقه ، پیراهن ، شلوار ، مانتو و … را یاد میگیرند

بنابراین دوره نازک دوزی پایه و اساس تمامی دوره های آموزشی خیاطی است .

بنابراین در این دوره ، نحوه ترسیم الگوی پایه دامن و بالا تنه و چگونگی رفع عیوب احتمالی آن و انواع یقه های خطی ، ایستاده ساده و ایستاده برگردان توضیح داده شده ، و در رسم الگوی پایه مناسب می توان به نکات ذیل دقت کرد .

برای ساخت الگو ، روش اندازه گیری صحیح بسیار مهم است در نتیجه اندازه گیری دور باسن ، دور کمر ، دور بازو ، قد و بالاتنه و دامن ، طول سینه ، فاصله سینه ، دور گردن ، طول پهلو و غیره به صورت دقیق یاد گرفته می شود .

باید توجه داشت که آزادی های داده شده در ترسیم الگو بستگی به فرم اندام ، وزن افراد ، جنس پارچه  مدل انتخابی لباس دارد مثلا آزادی داده شده در یک بلوز با لباس ضخیم یا مانتو یکسان نیست .

بعد از مرحله الگو سازی ، مراحل دوخت انواع یقه ، آستین ، دامن ، پیراهن و … نکته به نکته یاد داده می شود .

شرکت کنندگان برای ورود ه مراحل بعدی و پیشرفته لازم است . ابتدا دوره نازک دوزی را سپری کنند و بعدا وارد مراحل بعدی یادگیری و آموزش شوند .

همچنین بعد از پایان دوره آموزشی این دوره هنر جویان در امتحان و عملی سازمان آموزش فنی و حرفه ای شرکت کرده و بعد از موفقیت ، گواهی نامه پایان دوره را نیز دریافت می کنند و در پی آن می توانند وارد بازار کار شده و به صورت خود اشتغالی با دریافت پروانه کسب از اتحادیه های مربوطه به درآمد زایی بپردازند .

با سرچ در اینترنت با کمات موسسه هنری آموزشی مد و لباس مشتاق ، آموزش خیاطی در تبریز و آموزش دوخت شلوار در تبریز  را سرچ کنید می توانید از طریق سایت در دوره های این موسسه ثبت نام کنید .